Documento senza titolo

CIRTA

Interdepartmental Centre for Applied Transcultural Research

Department of Communication Sciences, Humanities and International Studies. Cultures, Languages, Literatures, Arts, Media

The Interdepartmental Centre for Applied Transcultural Research / Centro interdipartimentale per la ricerca transculturale applicata CIRTA is a research centre at the University of Urbino Carlo Bo, Italy.

It was established in 2014.
CIRTA gathers scholars in the fields of Social Sciences and Humanities (legal studies, sociology, political science, linguistics, education...).

Goals

CIRTA aims to develop interdisciplinar research and training on issues like cultural, religious and linguistic diversity; transcultural communication and dialogue.

In particular, CIRTA is active in the following fields:

(a) advanced training. Treasuring the experience of the Master “Insegnare italiano a stranieri”, CIRTA aims to organize training programmes with an interdisciplinary and transcultural perspective, to develop a new breed of professionals in social sciences and humanities;

(b) planning and management of actions and research in relevant social fields, thanks to its interdisciplinary skills. We maintain that an interdisciplinary approach is needed to meet social needs and demands in a complex society, where diversity intersect social, cultural, linguistic and religious dimensions. This requires a reflexive approach to diversity itself.

Managing bodies

Coordinator (2015-2018)
Eduardo Barberis

Coordination board (2015-2018)
Eduardo Barberis, Francesca Declich, Matteo Gnes, Paolo Morozzo della Rocca, Antonella Negri, Rosella Persi, Flora Sisti

Advisory board
Coming soon

Assembly
Sandra Abderhalden, Elena Acquarini, Luigi Alfieri, Margherita Amatulli, Athanasia Andriopoulou, Alba Angelucci, Eduardo Barberis, Alessandra Calanchi, Giovanna Carloni, Rosanna Castorina, Francesca Comanducci, Francesca Declich, Paola D'Ignazi, Manolo Farci, Angela Genova, Matteo Gnes, Anna Maria Medici, Maria Elisa Montironi, Antonella Negri, Paolo Morozzo della Rocca, Rosella Persi, Cristina Pierantozzi, William Riviere, Gabriele Roccheggiani, Flora Sisti.

Email cirta@uniurb.it

2017 © Tutti i diritti sono riservati