HUMAN ANATOMY
ANATOMIA UMANA
Human Anatomy
Anatomia Umana /Human Anatomy
A.Y. | Credits |
---|---|
2015/2016 | 6 |
Lecturer | Office hours for students | |
---|---|---|
Loris Zamai |
Assigned to the Degree Course
Date | Time | Classroom / Location |
---|
Learning Objectives
The course aims to provide information about the shape, the topography and the macro-microscopic structure of human splanchnic organs, taking into consideration the functional aspects
Program
1. Digestive apparatus
a. Mouth and pharynx
b. Esophagus and stomach
c. Small intestine
d. Large intestine
e. Liver and pancreas
2. Respiratory Apparatus
a. Nose and larynx
b. Trachea and Bronchi
c. Lungs
d. Pleurae
e. Diaphragm
3. Urogenital Apparatus
a. General Organization
b. Kidneys
c. Renal calyces, pelvis and ureters
d. Urinary bladder and urethra
e. Female genital apparatus
f. Male genital apparatus
4. Endocrine system
a. General Organization
b. Hypophysis
c. Epiphysis
d. Thyroid and Parathyroid Glands
e. Pancreatic islets
f. Suprarenal glands
5. Cardiovascular apparatus
a. General Organization
b. Small and big circles
c. Heart
d. Aorta and main branches
e. Cave veins
f. Portal vein
Bridging Courses
IT IS STRONGLY SUGGESTED THE ACQUISITION OF THE KNOWLEDGES PROVIDED BY THE FOLLOWING EXAMS: GENERAL AND INORGANIC CHEMISTRY, CITOLOGY AND ISTOLOGY
Learning Achievements (Dublin Descriptors)
IN AGREEMENT WITH THE DUBLIN'S DESCRIPTORS, AT THE END OF THE COURSE, THE STUDENT WILL HAVE TO PRESENT THE TOPICS IN A CRITICAL MANNER AND WITH AN APPOPRIATE TERMINOLOGY
Teaching Material
The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it
Supporting Activities
WEB page with lessons in pdf format and other teaching tools (references to other WEB pages, images and softwares)
Teaching, Attendance, Course Books and Assessment
- Teaching
The course will consists in lecturers.
- Course books
-Martini et al. Anatomia Umana, edizione italiana di Cocco et al. EdiSES-Napoli
- Pasqualino et al. Anatomia Umana Fondamentale, UTET
- Ambrosi et al. Anatomia dell'Uomo, EDI-ERMES
- Schwegler JS, Anatomia e fisiologia dell'uomo, edizione italiana di Grossi CE, EDI-ERMES
- Artico et al., Anatomia dell'uomo EDI-ERMES
- Kenneth S.Saladin, ANATOMIA UMANA, PICCIN
- Micheal McKingley et al. Anatomia Umana PICCIN
- Gerard J Tortora, PRINCIPI DI ANATOMIA UMANA, Casa Editrice Ambrosiana
- Seeley-Stephens-Tate, ANATOMIA, Casa Editrice Idelson Gnocchi
- Netter, Atlante di anatomia umana - Masson
- L. Cocco, L. Manzoli, Guida alla lettura dell'Atlante di Anatomia Umana di F.H.Netter - Masson
- H. Fritsch, W. Kühnel, ANATOMIA UMANA - ATLANTE TASCABILE 2 Splancnologia, C.E.A. Casa Editrice Ambrosiana
- Assessment
Oral examination
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
Additional Information for Non-Attending Students
- Teaching
WEB page with lessons in pdf format and other teaching tools (references to other WEB pages, images and softwares)
- Course books
-Martini et al. Anatomia Umana, edizione italiana di Cocco et al. EdiSES-Napoli
- Pasqualino et al. Anatomia Umana Fondamentale, UTET
- Ambrosi et al. Anatomia dell'Uomo, EDI-ERMES
- Schwegler JS, Anatomia e fisiologia dell'uomo, edizione italiana di Grossi CE, EDI-ERMES
- Artico et al., Anatomia dell'uomo EDI-ERMES
- Kenneth S.Saladin, ANATOMIA UMANA, PICCIN
- Micheal McKingley et al. Anatomia Umana PICCIN
- Gerard J Tortora, PRINCIPI DI ANATOMIA UMANA, Casa Editrice Ambrosiana
- Seeley-Stephens-Tate, ANATOMIA, Casa Editrice Idelson Gnocchi
- Netter, Atlante di anatomia umana - Masson
- L. Cocco, L. Manzoli, Guida alla lettura dell'Atlante di Anatomia Umana di F.H.Netter - Masson
- H. Fritsch, W. Kühnel, ANATOMIA UMANA - ATLANTE TASCABILE 2 Splancnologia, C.E.A. Casa Editrice Ambrosiana
- Assessment
Oral examination
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
« back | Last update: 10/06/2016 |