LINGUA INGLESE I
A.A. | CFU |
---|---|
2013/2014 | 8 |
Docente | Ricevimento studentesse e studenti | |
---|---|---|
Enrica Rossi | da stabilire |
Assegnato al Corso di Studio
Giorno | Orario | Aula |
---|
Obiettivi Formativi
The issue of language is central to globalisation. We live in a fast-changing world where nations and people require ‘global' languages for communication and understanding across borders and to be part of the global economy.
English has become a ‘global' language; it is the language of diplomacy, sport, science, conflict negotiation and online communication. All across the world the English language is the medium through which people are able to make themselves understood and come together, when their own first languages sometimes divide them.
Two major outcomes of the widespread use of English as a global language are well documented: firstly, this development affects English itself and the languages with which it ‘interacts' and, secondly, the fact that governments across the world need to help their young people learn languages quickly and effectively has significant implications for the way in which they are taught.
This couse will examine the social, economic and political dimensions of the role and impact of English in the world today. It will also explore a broad range of issues, from the state of language learning in schools, and the language dimensions of student mobility in Europe and beyond, to the role of English in business and economic growth, as well as the shifts and changes in this global language.
Programma
On completion of the course students will be able to deal with topics such as:
1. Major international domains of English;
2. Native speakers of English, second-language speakers of English and speakers of English as a foreign language;
3. The educational revolution;
4. Language and Intercultural Communication;
5. Language in Europe;
6. English and Spanish in the Americas;
7. Language and social and economic development.
Eventuali Propedeuticità
Risultati di Apprendimento (Descrittori di Dublino)
By the end of the course students will:
1. have developed a good ability to interpret information regarding the English language and its world usage;
2. be able to communicate effectively their opinions and ideas regarding the major domains of English worldwide;
3. be able to communicate and interact independently in international contexts;
4. be able to assess their language skills and develop them adequately.
Attività di Supporto
A partire dal mese di ottobre 2013 e fino al mese di maggio 2014, si svolgeranno esercitazioni linguistiche di lingua inglese con i lettori e collaboratori ed esperti linguistici finalizzate allo sviluppo delle competenze linguistiche-comunicative nel contesto aziendale. Tali esercitazioni, oltre a fornire la preparazione per la prova scritta d'esame e per l'accertamento linguistico orale, sono parte integrante del corso.
LETTORATO LIVELLO B1
(Dott.ssa Joyce Albergine - joyce.albergine@uniurb.it; Patrick Downey - patrick.downey@uniurb.it e Dott. Peter L. Cullen - peter.cullen@uniurb.it).
Indicazioni bibliografiche per il SOLO lettorato:
Rossi E. (2008). English: a Language in Transition in a World in Transition - The Future of English as a World Language. Urbino: Editrice Montefeltro;
Murphy R. (2004). English Grammar in Use. Third Edition with answers and CD-ROM. Cambridge: CUP;
Hashemi L., Murphy R. (2004). English Grammar in Use. Supplementary Exercises with answers. Cambridge: CUP
Modalità Didattiche, Obblighi, Testi di Studio e Modalità di Accertamento
- Modalità didattiche
Lezioni frontali
- Testi di studio
The British Council, Word for Word. The social, economic and political impact of Spanish and English, scaricabile gratuitamente all'indirizzo:
http://www.teachingenglish.org.uk/sites/teacheng/files/381617_COMPLETO.pdf
Ulteriori indicazioni bibliografiche verranno date agli studenti a conclusione del corso. Tali indicazioni saranno inoltre pubblicate online sulla pagina del materiale didattico della docente, sul sito del Dipartimento.
IMPORTANTE: è possibile che il programma per l'esame possa subire delle modifiche. In tal caso, il programma definitivo sarà disponibile online sulla pagina del materiale didattico della docente, sul sito del Dipartimento. Gli studenti sono dunque vivamente pregati di controllare scrupolosamente se ci sono dei cambiamenti rispetto a quanto pubblicato sul vademecum.
- Modalità di
accertamento Esame orale in lingua inglese
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
Informazioni aggiuntive per studentesse e studenti non Frequentanti
- Testi di studio
The British Council, Word for Word. The social, economic and political impact of Spanish and English, scaricabile gratuitamente all'indirizzo:
http://www.teachingenglish.org.uk/sites/teacheng/files/381617_COMPLETO.pdf
Ulteriori indicazioni bibliografiche verranno date agli studenti a conclusione del corso. Tali indicazioni saranno inoltre pubblicate online sulla pagina del materiale didattico della docente, sul sito del Dipartimento.
IMPORTANTE: è possibile che il programma per l'esame possa subire delle modifiche. In tal caso, il programma definitivo sarà disponibile online sulla pagina del materiale didattico della docente, sul sito del Dipartimento. Gli studenti sono dunque vivamente pregati di controllare scrupolosamente se ci sono dei cambiamenti rispetto a quanto pubblicato sul vademecum.
« torna indietro | Ultimo aggiornamento: 11/07/2013 |