La lettera di felicitazioni a Re Carlo d'Inghilterra da parte del Rettore nel ricordo della visita all'Ateneo del 1990

Comunicato stampa pubblicato il giorno 04/05/2023

His Majesty King Charles III

Urbino.  4th May 2023

Your Royal Highness,

With my humble duty, in the light of the visit made by Your Majesty on 6th May 1990 to the Renaissance jewel that is Urbino, during which my predecessor Professor Sen. Carlo Bo was honoured to receive you at our university headquarters, today I take great pleasure in congratulating Your Majesty on the occasion of your Coronation.

Long may you reign.

I am pleased to enclose a photograph of Your Majesty’s visit with Professor Sen. Carlo Bo and our then-Administrative Director, Gianfranco Rossi; our university has subsequently been re-entitled to Rector Bo’s memory.

In closing, allow me to add that our university community would be delighted should you and Her Royal Highness the Queen Consort wish to visit the Università di Urbino Carlo Bo in the future.

Yours faithfully,

Professor Giorgio Calcagnini