Convegno Internazionale
European School of Medicinal Chemistry — ESMEC

The mission of the ESMEC is to provide participants, PhD students and junior researchers from both academia and industry, with the most recent advances in the field of medicinal and organic chemistry, pharmacology, molecular biology and analytical/ structural chemistry. This idea is aimed to reflect the current scenario of medicinal chemistry being a truly transdisciplinary approach, where the advances in knowledge are driven by the medicinal chemist’s ability to translate into new molecular concepts and into novel molecular entities the amount of information created by molecular medicine, pharmacology, molecular biology, systems biology.

For these reasons, the School is directed to participants at a graduated and post-graduated level, in chemistry but also in pharmacology or biology, who are keen to explore the interdisciplinary context of current cutting-edge research in medicinal chemistry.

To achieve these very ambitious goals, the School is organized into thematic sessions, each of them constructed around a series of lectures, followed by practical workshops.

Dettagli sull'evento

Organizzato da European Federation of Medicinal Chemistry, Società Chimica Italiana (Divisione di Chimica Farmaceutica) e Università degli Studi di Urbino Carlo Bo

Data e luogo

Data inizio: 01/07/2019 alle ore 09:00 Data fine: 04/07/2019 alle ore 13:00