Convegno Internazionale SILFS 2023

TRIENNIAL INTERNATIONAL CONFERENCE LOGIC, PHILOSOPHY OF SCIENCE, AND GLOBAL CHALLENGES

Programma

The triennial international conference of the Italian Society for Logic and the Philosophy of Science will be held at the Department of Pure and Applied Sciences of the University of Urbino Carlo Bo, 4-7 September 2023, Palazzo Battiferri, Via Aurelio Saffi, 42 and Area Scientifico Didattica Paolo Volponi, Via Aurelio Saffi, 15, 61029 Urbino PU.

The conference will be organized by the Italian Society  for Logic and Philosophy of Science (SILFS).

The invited speakers will address issues regarding global challenges such as Democracy, Information and Misinformation, Sustainability, Artificial Intelligence, Critical Thinking, and Robotics.

BUILDING 1: Palazzo Battiferri, Via Saffi, n. 42 URBINO  [Room: Aula Magna]
BUILDING 2: Area Scientifico - Didattica Paolo Volponi, Via Saffi, n. 15 URBINO [Rooms: D2 - D3 - D4]

Relatori/Relatrici

INVITED SPEAKERS:
- Zoé Christoff (University of Groningen)
- Roman Frigg (London School of Economics and Political Science)
- Stephan Hartmann (MCMP, LMU Munich)
- James A. C. Ladyman (University of Bristol)
- Achille Varzi (Columbia University)
- Barbara Webb (University of Edinburgh)

Dettagli sull'evento

Data e luogo