Ciclo di seminari

Logic, contradictions and fractional interpretations

Abstract dell'evento

Fractional semantics for a logic is a multi-valued interpretation whose values lie in the rational interval [0,1]. The interpretation stems from a refined proof-theoretic analysis of a logic using a sequent calculus enjoying the following three properties: termination of the proof search, invertibility of every rule and stability (proof-invariance). The methodology was originally introduced for classical logic, but later extended to encompass (non)-normal modal logics and substructural logics. In the present talk we offer an overview of the topic and we discuss recent developments. In particular, we show that fractional semantics can offer a basis to define a new consequence relation which tames the explosivity of contradictions in classical logic. Finally, we conclude the talk by sketching some open problems and further themes for future research.

Relatori/Relatrici

Matteo Tesi - TU Wien

Dettagli sull'evento

Data e luogo