The Project

In 2010, the University of Urbino began a project to internationalize its course offerings by promoting courses held in languages other than Italian, the objectives of the project being:

• to increase the level of foreign language competence of students at the University of Urbino
  • to attract foreign students and researchers
  • to promote the mobility of students and researchers within an international framework

Types of courses offered:

• Course entirely taught in a foreign language: this course is entirely taught in a foreign language and the final exam can be taken in the foreign language.
  • Course partially taught in a foreign language: this course is taught partially in Italian and partially in a foreign language. Study materials can be provided in the foreign language and the final exam can be taken in the foreign language.
  • Course with optional materials in a foreign language: this course is entirely taught in Italian. Study materials can be provided in the foreign language and the final exam can be taken in the foreign language.
  • Course with online activities entirely in a foreign language: for this course offered in face-to-face/online mixed mode, online teaching is entirely in a foreign language and the final exam can be taken in the foreign language.

Il servizi di consulenza per la didattica in lingua straniera (Content and Language Integrated Learning) è attualmente supportato dal Centro Integrato Servizi Didattici ed E-Learning di Ateneo.

Se sei vittima di violenza o stalking chiama il 1522

Il 1522 è un servizio pubblico promosso dalla Presidenza del Consiglio dei Ministri – Dipartimento per le Pari Opportunità. Il numero, gratuito è attivo 24 h su 24, accoglie con operatrici specializzate le richieste di aiuto e sostegno delle vittime di violenza e stalking.

2021 © Tutti i diritti sono riservati