The Project

In 2010, the University of Urbino began a project to internationalize its course offerings by promoting courses held in languages other than Italian, the objectives of the project being:

• to increase the level of foreign language competence of students at the University of Urbino
  • to attract foreign students and researchers
  • to promote the mobility of students and researchers within an international framework

Types of courses offered:

• Course entirely taught in a foreign language: this course is entirely taught in a foreign language and the final exam can be taken in the foreign language.
  • Course partially taught in a foreign language: this course is taught partially in Italian and partially in a foreign language. Study materials can be provided in the foreign language and the final exam can be taken in the foreign language.
  • Course with optional materials in a foreign language: this course is entirely taught in Italian. Study materials can be provided in the foreign language and the final exam can be taken in the foreign language.
  • Course with online activities entirely in a foreign language: for this course offered in face-to-face/online mixed mode, online teaching is entirely in a foreign language and the final exam can be taken in the foreign language.

Il servizi di consulenza per la didattica in lingua straniera (Content and Language Integrated Learning) è attualmente supportato dal Centro Integrato Servizi Didattici ed E-Learning di Ateneo.

Language Consultants

Schools of Pharmacy, Biological and Biotechnology Sciences; Sport Science, Exercise and Health; Geologic and Environmental Sciences; Technologies and Philosophy of Information.

• Dott.ssa Francesca Carducci Tel: +39 348 5758895 Email: fran.carducci@libero.it

Schools of Education; Humanities, Arts, Philosophy; Art History; Communication Sciences; Conservation and Restoration; Foreign Languages and Literatures.

• Dott. Peter Cullen Tel: +39 333 6573153 Email: peter.cullen@uniurb.it

Schools of Economics; Law; Social and Political Sciences.

• Dott.ssa Catherine Farwell Tel: 0722 305570 Email: catherine.farwell@uniurb.it

2017 © Tutti i diritti sono riservati