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ENGLISH LANGUAGE I-II
LINGUA INGLESE I-II

Journalistic and multimedia translation
Traduzione giornalistica e multimediale

A.Y. Credits
2015/2016 8
Lecturer Email Office hours for students
Massimiliano Morini

Assigned to the Degree Course

Date Time Classroom / Location

Learning Objectives

The aim of the course is helping the students to understand and translate English texts

Program

The course is about journalistic and multimedia translation. It will alternate between practice and theory, with the professor guiding the students' reflection on their own activity.

Learning Achievements (Dublin Descriptors)

The students must eventually acquire both translating abilities for the texts in question and self-reflexive capacities as translators.

Teaching Material

The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it

Teaching, Attendance, Course Books and Assessment

Teaching

Seminar

Attendance

Attendance is evaluated

Course books

M. Morini, La traduzione. Teorie / Strumenti / Pratiche, Milano, Sironi, 2007.

Assessment

Written test (English-Italian translation). The use of monolingual and bilingual dictionaries is allowed.

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

Additional Information for Non-Attending Students

Teaching

Private study and exercise

Course books

J.S. Holmes, Translated! Papers on Literary Translation and Translation Studies. Amsterdam, Rodopi, 1988.

G. Toury, Descriptive Translation Studies and Beyond, Amsterdam-Philadelphia, John Benjamins, 1995, pp. 21-39, 53-69.

L. Venuti, The Translator’s Invisibility: A History of Translation, London/New York, 1995, pp. 1-17, 43-65.

M. Morini, La traduzione: Teorie/Strumenti/Pratiche, Milano, Sironi, 2007.

M. Morini, Tradurre dall’inglese all’italiano, Bologna, Il Mulino, 2016.

Assessment

Written test (English-Italian translation) with theoretical questions. The use of monolingual and bilingual dictionaries is allowed.

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

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