Università degli Studi di Urbino Carlo Bo / Portale Web di Ateneo


DIDACTICS TECHNOLOGY
TECNOLOGIE DIDATTICHE

Training and Education of the App-Generation
Formazione ed educazione della App-Generation

A.Y. Credits
2016/2017 6
Lecturer Email Office hours for students
Paolo Ercolani Monday and Friday after school

Assigned to the Degree Course

Primary teacher education (LM-85bis)
Curriculum: PERCORSO COMUNE
Date Time Classroom / Location

Learning Objectives

The course is divided into two parts: first it aims to outline the main features of the Net-Society. Considering the major impact that new digital technologies have individual and social existence of the people . All this with an eye to politics and education of so-called " net- generation" or " generation app . " In the second part , more "experimental , it will be discussed the issue of misogyny, inviting students to research independently examples , phenomena or whatever, on the Net , on this subject .

Program

1 ) Old and new media ; 2 ) The Net-Society ; 3 ) Religion , economy , Internet ; 4 ) Net-generation and App-generation ; 5 ) Identity, intimacy and imagination relations; 6 ) Citizens Democrats versus digital citizens ; 7 ) Education at the time of the Net-Society ; 8 ) Education , work and democracy : for an idea of ​​school ; 9 ) Misogyny : a secular history ; 10 ) Gender issues in the network .

Teaching Material

The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it

Teaching, Attendance, Course Books and Assessment

Teaching

Frontal Lessons

Course books

1) Paolo Ercolani, Contro le donne. Storia e critica del più antico pregiudizio, Marsilio, Venezia 2016; 2) H. Gardner – K. Davis, Generazione App. La testa dei giovani e il nuovo mondo digitale, Feltrinelli, Milano 2014; 3) Paolo Ercolani, L’ultimo Dio. Internet, il mercato e la religione stanno costruendo una società post-umana, Dedalo, Bari 2012 (solo i capitoli 1 e 4);  4) Massimo Baldacci, Per un’idea di scuola. Istruzione, lavoro e democrazia, Franco Angeli, Milano 2014 (solo la parte I e II).

Assessment

Oral Examination

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

« back Last update: 06/09/2016

Il tuo feedback è importante

Raccontaci la tua esperienza e aiutaci a migliorare questa pagina.

15 22

Se sei vittima di violenza o stalking chiama il 1522, scarica l'app o chatta su www.1522.eu

Il numero, gratuito è attivo 24 h su 24, accoglie con operatrici specializzate le richieste di aiuto e sostegno delle vittime di violenza e stalking.

Posta elettronica certificata

amministrazione@uniurb.legalmail.it

Social

Università degli Studi di Urbino Carlo Bo
Via Aurelio Saffi, 2 – 61029 Urbino PU – IT
Partita IVA 00448830414 – Codice Fiscale 82002850418
2024 © Tutti i diritti sono riservati

Top