Università degli Studi di Urbino Carlo Bo / Portale Web di Ateneo


GENERAL PEDAGOGY
PEDAGOGIA GENERALE

A.Y. Credits
2016/2017 6
Lecturer Email Office hours for students
Massimo Baldacci

Assigned to the Degree Course

Education Sciences (L-19)
Curriculum: PERCORSO COMUNE
Date Time Classroom / Location

Learning Objectives

In relation to General Pedagogy, students must show possession:
- The mastery of basic skills;
- Understanding of the basic concepts of the discipline;
- The ability to use knowledge and concepts to reason according to the logic of the discipline.

Program

The theoretical foundations of pedagogy. The "objects" of pedagogy. The methodology of educational research. The operating dimensions of pedagogy. Educational planning. Educational directions: objectives and methods. The system of training places. The age of the formation.

Bridging Courses

No.

Learning Achievements (Dublin Descriptors)

In relation to the student discipline you will have:

- Show the possession of basic knowledge related to: the main lines of the epistemological debate within the general education with special reference to its constituent elements (problems and methods) and to relations with the other educational sciences; ;

- Show an understanding of the theoretical and methodological approaches of education, recognizing the operational dimensions of pedagogy and its educational directions;

- Show the possession of the ability to use knowledge and concepts that allow to reason according to the specific logic of the discipline. Must be able, in particular, to be able to envisage the pedagogical planning assumptions around specific problems.

Teaching Material

The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it

Supporting Activities

Textbooks supported by material distributed in the courtroom and charged material in blended learning.


Teaching, Attendance, Course Books and Assessment

Teaching

Lectures and classroom exercises.

Attendance

No.

Course books

1) M. Baldacci, Trattato di pedagogia generale, Carocci, Roma 2012, pp. 390;
2) M. Baldacci, Prospettive per la scuola dell'infanzia, Carocci Roma 2015 pp. 158.

Assessment

Interview  as it seeks to establish the ability to use knowledge and concepts that allow to reason according to the specific logic of the discipline, to identify and know how to use the appropriate theoretical and methodological approaches of the discipline, to envisage ultimately assumptions pedagogical design around specific problems.

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

Additional Information for Non-Attending Students

Course books

1) M. Baldacci, Trattato di pedagogia generale, Carocci, Roma 2012, pp. 390;
2) M. Baldacci, Prospettive per la scuola dell'infanzia, Carocci Roma 2015 pp. 158.

Assessment

Interview  as it seeks to establish the ability to use knowledge and concepts that allow to reason according to the specific logic of the discipline, to identify and know how to use the appropriate theoretical and methodological approaches of the discipline, to envisage ultimately assumptions pedagogical design around specific problems.

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

« back Last update: 01/08/2016

Il tuo feedback è importante

Raccontaci la tua esperienza e aiutaci a migliorare questa pagina.

Il tuo 5x1000 per sostenere le attività di ricerca

L'Università di Urbino destina tutte le risorse che deriveranno da questa iniziativa alla ricerca scientifica ed al sostegno di giovani ricercatori.

15 22

Se sei vittima di violenza o stalking chiama il 1522, scarica l'app o chatta su www.1522.eu

Il numero, gratuito è attivo 24 h su 24, accoglie con operatrici specializzate le richieste di aiuto e sostegno delle vittime di violenza e stalking.

Posta elettronica certificata

amministrazione@uniurb.legalmail.it

Social

Università degli Studi di Urbino Carlo Bo
Via Aurelio Saffi, 2 – 61029 Urbino PU – IT
Partita IVA 00448830414 – Codice Fiscale 82002850418
2024 © Tutti i diritti sono riservati

Top