RUSSIAN LANGUAGE I
LINGUA RUSSA I
Journalistic style (Second semester)
Lo stile pubblicistico (Secondo semestre)
A.Y. | Credits |
---|---|
2017/2018 | 8 |
Lecturer | Office hours for students | |
---|---|---|
Antonella Cavazza |
Teaching in foreign languages |
---|
Course partially taught in a foreign language
This course is taught partially in Italian and partially in a foreign language. Study materials can be provided in the foreign language and the final exam can be taken in the foreign language. |
Assigned to the Degree Course
Date | Time | Classroom / Location |
---|
Date | Time | Classroom / Location |
---|
Learning Objectives
The course will focus on the study of journalistic language. We analyse linguistic texts in various journalistic styles after which they will be translated into Italian, with a focus on the intrinsic linguistic and cultural difficulties.
Program
1. Journalistic style.
2. Details of grammar and syntax.
3. Means of expression
4. Phonetic and paralinguistic peculiarities.
II. Various journalistic genres:
1. Press releases
2. News reports
3. Articles
4. Essays
5. Interviews
Learning Achievements (Dublin Descriptors)
We will analyse representative texts of journalistic style, with a focus on the following: press releases, articles, interviews and news reports, in order to adequately address problems which arise in the translation of these texts.
Teaching Material
The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it
Teaching, Attendance, Course Books and Assessment
- Teaching
Lectures.
- Attendance
Optional.
- Course books
Solganik, G. Ja., Prakti?eskaja stilistika teksta, Academia, Moskva, 2008, pp. 25-35; 63-76.
Solganik, G., Tolkovyj slovar’: jazyk gazety, radio, televidenija: okolo 10000 slov i vyra?enij, Izdatel’stvo “Astrel’”, Moskva 2008.
- Assessment
Written test.
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
Additional Information for Non-Attending Students
- Course books
Solganik, G. Ja., Prakti?eskaja stilistika teksta, Academia, Moskva, 2008, pp. 25-35; 63-76.
Solganik, G., Tolkovyj slovar’: jazyk gazety, radio, televidenija: okolo 10000 slov i vyra?enij, Izdatel’stvo “Astrel’”, Moskva 2008
- Assessment
Written test.
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
« back | Last update: 10/07/2019 |