Università degli Studi di Urbino Carlo Bo / Portale Web di Ateneo


LIFELONG LEARNING THEORY
TEORIA DELL'EDUCAZIONE PERMANENTE

LIFELONG LEARNING THEORY
TEORIA DELL'EDUCAZIONE PERMANENTE

A.Y. Credits
2017/2018 6
Lecturer Email Office hours for students
Franco Nanetti Wednesday and Thurday 13:00 - 14:00

Assigned to the Degree Course

Educational Sciences (L-19)
Curriculum: PROGETTAZIONE EDUCATIVA
Date Time Classroom / Location
Date Time Classroom / Location

Learning Objectives

The aim of the course is to provide an overview of knowledges about the different theories, models and methods in schools environment and professional.

Program

Cognitivism, constructivism, existentialism and systems analysis

Epistemology and multidisciplinary of education

The steps of the operational process of the formation

Problem solving to logo analytic approach

The planning of the training actions

Empowerment and needs analysis

Agents and factors of change

Change and mediation corporeal

Resistance to change

The understanding of the problem: the question of “unveiling of the implicit communication”

Metamodel and linguistic violation

Educational metaphors

Theories of change and psycho-pedagogical implication

The group work and workgroups

The training groups to interpersonal communication 

Teaching Material

The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it

Supporting Activities

The aim of the course is to provide an overview of knowledges about the different theories, models and methods in schools environment and professional.


Didactics, Attendance, Course Books and Assessment

Didactics

Lectures and laboratory activities

Course books

F.Nanetti Clinica esistenziale, Il metodo umanistico integrato, Trento, 2015

F.Nanetti Il cambiamento intenzionale, Pendragon, Bologna, 2007

F.Nanetti Empatia transpersonale, Pendragon, Bologna, 2010

For further study is recomended the choice of a text among the following:

A.Bandura, Autoefficacia, Trento, Erikson, 2000

F. Pinto Minerva, Progetto sapienza. Per una pedagogia del corso della vita, Roma-Bari, Laterza 1988

M. Baldacci, La dimensione emozionale del curricolo. L’educazione affettiva e razionale nella scuola, Franco Angeli, 2008

Assessment

Oral examination

« back Last update: 15/09/2017

Condividi


Questo contenuto ha risposto alla tua domanda?


Il tuo feedback è importante

Raccontaci la tua esperienza e aiutaci a migliorare questa pagina.

Se sei vittima di violenza o stalking chiama il 1522

Il 1522 è un servizio pubblico promosso dalla Presidenza del Consiglio dei Ministri – Dipartimento per le Pari Opportunità. Il numero, gratuito è attivo 24 h su 24, accoglie con operatrici specializzate le richieste di aiuto e sostegno delle vittime di violenza e stalking.

Posta elettronica certificata

amministrazione@uniurb.legalmail.it

Social

Performance della pagina

Università degli Studi di Urbino Carlo Bo
Via Aurelio Saffi, 2 – 61029 Urbino PU – IT
Partita IVA 00448830414 – Codice Fiscale 82002850418
2021 © Tutti i diritti sono riservati

Top