Università degli Studi di Urbino Carlo Bo / Portale Web di Ateneo


ENGLISH LANGUAGE III
LINGUA INGLESE III

A.Y. Credits
2018/2019 8
Lecturer Email Office hours for students
Massimiliano Morini
Teaching in foreign languages
Course entirely taught in a foreign language English
This course is entirely taught in a foreign language and the final exam can be taken in the foreign language.

Assigned to the Degree Course

Foreign Languages and Cultures (L-11)
Curriculum: LINGUISTICO CULTURALE OCCIDENTALE
Date Time Classroom / Location
Date Time Classroom / Location

Learning Objectives

At the end of the course, the students must be able to apply the tools of pragmatics to all text types

Program

The course aims at developing students' linguistic and metalinguistic knowledge and competence, enabling them to analyze complext texts pragmatically

Learning Achievements (Dublin Descriptors)

Analytic abilities and pragmatic knowledge

Teaching Material

The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it

Supporting Activities

See blended learning


Teaching, Attendance, Course Books and Assessment

Teaching

Presentation of theories and textual analyses, with seminar-like moments

Attendance

70% (in order to be considered as "attending students")

Course books

S.P. Levinson, Pragmatics, Cambridge University Press, 1983.

Assessment

Written test: pragmatic analysis of a short text

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

Additional Information for Non-Attending Students

Teaching

See "Course books" for non-attending students

Course books

P. Brown, S. Levinson, Politeness. Some Universals in Language Usage, Cambridge University Press, 1987.

M.A.K. Halliday, R. Hasan, Cohesion in English, London/New York, Longman, 1976.

G.N. Leech, Principles of Pragmatics, London/New York, Longman, 1983.

S.P. Levinson, Pragmatics, Cambridge University Press, 1983.

Assessment

Written test: pragmatic analysis of a short text

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

« back Last update: 01/10/2018

Il tuo feedback è importante

Raccontaci la tua esperienza e aiutaci a migliorare questa pagina.

15 22

Se sei vittima di violenza o stalking chiama il 1522, scarica l'app o chatta su www.1522.eu

Il numero, gratuito è attivo 24 h su 24, accoglie con operatrici specializzate le richieste di aiuto e sostegno delle vittime di violenza e stalking.

Posta elettronica certificata

amministrazione@uniurb.legalmail.it

Social

Università degli Studi di Urbino Carlo Bo
Via Aurelio Saffi, 2 – 61029 Urbino PU – IT
Partita IVA 00448830414 – Codice Fiscale 82002850418
2024 © Tutti i diritti sono riservati

Top