RUSSIAN LITERATURE
LETTERATURA RUSSA
Puškin's poetry: philological analysis of some autographs and criticism of variants.
Filologia d'autore e critica delle varianti applicate ad autori russi
A.Y. | Credits |
---|---|
2019/2020 | 8 |
Lecturer | Office hours for students | |
---|---|---|
Giuseppe Ghini | Tuesday, 11-12 Collegio Raffaello |
Teaching in foreign languages |
---|
Course with optional materials in a foreign language
Russian
This course is entirely taught in Italian. Study materials can be provided in the foreign language and the final exam can be taken in the foreign language. |
Assigned to the Degree Course
Date | Time | Classroom / Location |
---|
Date | Time | Classroom / Location |
---|
Learning Objectives
The course aims to:
Program
Learning Achievements (Dublin Descriptors)
Knowledge and understanding
Knowledge of the main philological tools
Knowledge of the peculiarity of philological analysis of the autographs and criticism of variants
Applying knowledge and understanding
Ability to understand and discuss several philological approaches, including Italian "filologia d'autore"
Ability to understand the role of the editor of a philological edition
Making judgements
Ability to produce a simplified critical edition of a poem, following all the criteria of the philological analysis
Ability to produce a critical interpretation based on the variants of a poem
Learning skills
Independent reading of Russian literary texts
Ability to apply what have been acquired to different texts
Communication skills
Ability to convey clearly and coherently the contents of the lessons to specialists and non-specialists interlocutors
Teaching Material
The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it
Teaching, Attendance, Course Books and Assessment
- Teaching
Frontal lessons with audiovisual support
- Course books
P. Italia - G. Raboni, Che cos'è la filologia d'autore, Roma, Carocci, 2010: capp. 1 e 2.
D. Isella, Le carte mescolate vecchie e nuove, Torino, Einaudi, 2009: Parte Prima: cap. 1.1; 1.2; 2.1; 2, 2; 2,3.
G. Contini, La critica degli scartafacci e altre pagine sparse, Pisa, Scuola Normale Superiore, 1992: cap. 1.
Texts of Puškin's poems will be given at the beginning of the course
- Assessment
Oral exam and exam paper whit a simplified critical edition of a Puškin's poem
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
Additional Information for Non-Attending Students
- Teaching
Independent study
- Course books
P. Italia - G. Raboni, Che cos'è la filologia d'autore, Roma, Carocci, 2010: capp. 1 e 2.
D. Isella, Le carte mescolate vecchie e nuove, Torino, Einaudi, 2009: Parte Prima: cap. 1.1; 1.2; 2.1; 2, 2; 2,3.
G. Contini, La critica degli scartafacci e altre pagine sparse, Pisa, Scuola Normale Superiore, 1992: cap. 1.
Texts of Puškin's poems will be given during office hours (please, contact the professor in due time)
- Assessment
Oral exam and exam paper whit a simplified critical edition of a Puškin's poem (please, contact the professor in due time)
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
« back | Last update: 16/07/2021 |