LAB. SOCIAL MEDIA MARKETING
LABORATORIO DI SOCIAL MEDIA MARKETING
Google Online Marketing Challenge
Google Online Marketing Challenge
A.Y. | Credits |
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2015/2016 | 6 |
Lecturer | Office hours for students | |
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Fabio Giglietto | Monday 11 |
Assigned to the Degree Course
Date | Time | Classroom / Location |
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Learning Objectives
- Familiarize with social media marketing termonology (CPC, CPM, KPI, ...)
- Understanding and using Google AdWords Dashboard
Program
Devided in groups of up to 5 members, students will compete in the yearly Google Online Marketing Challenge (https://www.google.com/onlinechallenge/).
Learning Achievements (Dublin Descriptors)
- Familiarize with social media marketing termonology (CPC, CPM, KPI, ...)
- Understanding and using Google AdWords Dashboard
Teaching Material
The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it
Supporting Activities
Google Digital Marketing Course: https://www.google.com/onlinechallenge/dmc/
Teaching, Attendance, Course Books and Assessment
- Teaching
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- Attendance
Due to the objective of the course it is highly suggested to attend up to 75% of the lectures.
- Course books
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- Assessment
Oral exam. Evaluation of the pre and post-campaign reports
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
Additional Information for Non-Attending Students
- Teaching
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- Attendance
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- Course books
-Cosenza V. (2012). Social Media ROI. Milano: Apogeo.
-Krippendorff K. (2012). Content Analysis. An Introduction to Its Methodology. Third Edition. Thousand Oaks: Sage
- Assessment
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- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
Notes
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