Università degli Studi di Urbino Carlo Bo / Portale Web di Ateneo


INTERNATIONAL MARKETING
MARKETING INTERNAZIONALE

International Marketing
Marketing Internazionale

A.Y. Credits
2015/2016 8
Lecturer Email Office hours for students
Barbara Francioni

Assigned to the Degree Course

Foreign languages and culture (L-11)
Curriculum: LIN-AZ
Date Time Classroom / Location

Learning Objectives

  • The global objective of this course is to provide students with the necessary knowledge and tools to develop marketing strategies for a variety of markets in diverse cultural, political and economic situations.

     

Program

  • Theories of international trade and Markets

  • Distinguishing domestic from international marketing

  • Different types of internationalization

  • International marketing research

  • International marketing planning

  • International market selection process

  • Entry mode selection process

  • Different types of entry modes

  • International segmentation and positioning

  • International pricing policy

  • International product policy

  • International promotion and communication policy

  • International distribution policy

Teaching Material

The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it

Didactics, Attendance, Course Books and Assessment

Course books

 

  • Bursi, Tiziano & Galli, Tiziana (2012) Marketing Internazionale, McGraw-Hill, Milano, capp. 1,3,4,5,6,7,8,9,10,11

  • Musso (2013) Strategie e competitività internazionale delle piccole e medie imprese: un’analisi sul settore della meccanica, Cedam, Padova

  •  

    It is also possible to prepare the exam through the following text:

     

  • Albaum, Gerald & Duerr, Edwin (2008) International Marketing and Export management, Sixth edition, Prentice Hall, Harlow, England.

  • « back Last update: 27/01/2016

    Condividi


    Questo contenuto ha risposto alla tua domanda?


    Il tuo feedback è importante

    Raccontaci la tua esperienza e aiutaci a migliorare questa pagina.

    Se sei vittima di violenza o stalking chiama il 1522

    Il 1522 è un servizio pubblico promosso dalla Presidenza del Consiglio dei Ministri – Dipartimento per le Pari Opportunità. Il numero, gratuito è attivo 24 h su 24, accoglie con operatrici specializzate le richieste di aiuto e sostegno delle vittime di violenza e stalking.

    Posta elettronica certificata

    amministrazione@uniurb.legalmail.it

    Social

    Performance della pagina

    Università degli Studi di Urbino Carlo Bo
    Via Aurelio Saffi, 2 – 61029 Urbino PU – IT
    Partita IVA 00448830414 – Codice Fiscale 82002850418
    2021 © Tutti i diritti sono riservati

    Top