COGNITIVE PSYCHOLOGY
PSICOLOGIA COGNITIVA
COGNITIVE PSYCHOLOGY AND NEUROSCIENCE OF PERSONALITY
PSICOLOGIA COGNITIVA E NEUROSCIENZE DELLA PERSONALITÀ
A.Y. | Credits |
---|---|
2016/2017 | 6 |
Lecturer | Office hours for students | |
---|---|---|
Giovanni Battista Caputo | Thursday 6 PM |
Assigned to the Degree Course
Date | Time | Classroom / Location |
---|
Learning Objectives
Psychology of individual differences. Different theories in psychology and neuroscience.
Program
Psychology of types of personality versus psychology of traits of personality. Measures and questionnaire. Individual differences of empathy trait of personality. Normal and psychopathological personality.
Learning Achievements (Dublin Descriptors)
- knowledge of fundamentals of the psychology of personality;
- knowledge of foundamental concepts of psychology of personality;
- ability to apply knowledges and concepts of psychology of personality in order to use the logic of of psychology of personality.
Teaching Material
The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it
Supporting Activities
Original articles and questionnaires (in english) will be available from blended learning.
Teaching, Attendance, Course Books and Assessment
- Teaching
Frontal lessons.
- Course books
(1) Jung “Psychological types” Princeton University Press. [chapters: Introduction, 2, 3, 5, 7, 10, 11, Conclusion, Appendix-2, Appendix-3, Appendix-4 ]
(2) Baron-Cohen “The science of evil: on empathy and the origins of cruelty” Basic Books.
(3) D. F. Watt & J. Pankseep (2016) “Psychology and Neurobiology of Empathy”. Editore: NOVA Science, New York.
- Assessment
Oral examination.
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
Additional Information for Non-Attending Students
- Teaching
same as above
- Attendance
same as above
- Course books
same as above
- Assessment
same as above
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
« back | Last update: 04/08/2016 |