Università degli Studi di Urbino Carlo Bo / Portale Web di Ateneo


WRITING COURSE
CORSO DI SCRITTURA

A.Y. Credits
2017/2018 4
Lecturer Email Office hours for students
Marco Sgattoni
Teaching in foreign languages
Course with optional materials in a foreign language English French
This course is entirely taught in Italian. Study materials can be provided in the foreign language and the final exam can be taken in the foreign language.

Assigned to the Degree Course

Educational Sciences (L-19)
Curriculum: PERCORSO COMUNE
Date Time Classroom / Location
Date Time Classroom / Location

Learning Objectives

Among the aims that the program aims to achieve:

– Analytical understanding of a text;

– Decomposition and recomposition of its structure;

– Free imitation of classical models;

– Compliance with rules and criteria useful in the construction of an essay.

Program

By studying participated in a manual, key strategies are proposed for the development of reading and writing. Another side of the course is devoted to the recognition of tricks and secrets masterfully adopted in a systematic and consistent treatment of values that are the basis of writing.

Bridging Courses

The study of any manual of Italian high school.

Learning Achievements (Dublin Descriptors)

In relation to the student discipline you will have to show possession:

– The mastery of basic skills;

– Understanding of the basic concepts of the discipline;

– The ability to use knowledge and concepts to reason according to the logic of the discipline.

Teaching Material

The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it

Supporting Activities

In Blended Learning UniUrb platform.


Didactics, Attendance, Course Books and Assessment

Didactics

Lectures, individual and group exercises.

Attendance

No compulsory attendance.

Course books

Piro, Francesco, Manuale di educazione al pensiero critico : comprendere e argomentare, prefazione di Tullio De Marco, Napoli, Editoriale scientifica, 2015, 276 pp. [ISBN 978-88-6342-776-9] 

Cambiano, Giuseppe, Perché leggere i classici: interpretazione e scritturaBologna, il Mulino, 2010, 190 pp. [ISBN 978-88-15-14650-2] 

Assessment

Written test.

Additional Information for Non-Attending Students

Didactics

Lectures, individual and group exercises.

Attendance

No compulsory attendance.

Course books

Piro, Francesco, Manuale di educazione al pensiero critico : comprendere e argomentare, prefazione di Tullio De Marco, Napoli, Editoriale scientifica, 2015, 276 pp. [ISBN 978-88-6342-776-9] 

Cambiano, Giuseppe, Perché leggere i classici: interpretazione e scritturaBologna, il Mulino, 2010, 190 pp. [ISBN 978-88-15-14650-2] 

Assessment

Written test.

Notes

Calvino, Italo, Six memos for the next millenium, Cambridge (Massachusetts), Harvard University Press, 1988, 124 pp. [ISBN: 978-06-7481-040-2]

« back Last update: 28/08/2017

Condividi


Questo contenuto ha risposto alla tua domanda?


Il tuo feedback è importante

Raccontaci la tua esperienza e aiutaci a migliorare questa pagina.

Se sei vittima di violenza o stalking chiama il 1522

Il 1522 è un servizio pubblico promosso dalla Presidenza del Consiglio dei Ministri – Dipartimento per le Pari Opportunità. Il numero, gratuito è attivo 24 h su 24, accoglie con operatrici specializzate le richieste di aiuto e sostegno delle vittime di violenza e stalking.

Posta elettronica certificata

amministrazione@uniurb.legalmail.it

Social

Performance della pagina

Università degli Studi di Urbino Carlo Bo
Via Aurelio Saffi, 2 – 61029 Urbino PU – IT
Partita IVA 00448830414 – Codice Fiscale 82002850418
2021 © Tutti i diritti sono riservati

Top