LINGUA INGLESE I-II
A.A. | CFU |
---|---|
2010/2011 | 10,5 |
Docente | Ricevimento studenti | |
---|---|---|
Enrica Rossi | martedì, ore 11.00 - Palazzo Battiferri |
Assegnato al Corso di Studio
Giorno | Orario | Aula |
---|
Obiettivi Formativi
Intercultural competence is a lifelong learning process. It is supported by specific skills and abilities such as through:
- Tolerance of ambiguity (the ability to handle contradictory situations)
- Empathy (the ability to feel compassion and understanding for others)
- Frustration tolerance (the ability to work well with personal frustration and self-criticism)
- Humour (the ability to look at oneself from a distance and laugh)
- Identity (recognizing and knowing one's individual cultural characteristics)
- Conflict management (the ability to deal well with problems and solve them)
- Curiosity (being open to learning new things).
In teamwork cultural specifics of people should be transparent and obvious to all its members. Multicultural fields of work must be transformed. Transitions must be learned and learning must be newly defined. The implementation of a new learning culture in training and education, professions and business could make the process of understanding each other easier for all of us. Experience with people who are on average under 40 years old and come from modern industrial societies shows that they prefer experimental learning. "Learning by doing" is very popular, therefore during this year's course, the focus will be on interactive presentations as well as moderated discussions, exercises, case studies, simulations and role plays that make up a large percentage of participative and process-oriented learning training programmes. This course will improve and increase student's knowledge, skills, and confidence in successfully representing themselves in English in formal and informal situations. Students will improve their abilities to work as a team, to cope with new cultures, and to manage diversity. Students will participate in a series of lectures and interactive activities that provide opportunities for experiencing, discussing, and exploring global management and intercultural issues.
The course will be conducted in English, and students will be starting their analysis after having watched films and television clips illustrating the kinds of issues that arise at work.
Programma
Lesson programme:
Module 1 - DIVERSITY AND GENDER (weeks 1-6)
Module 2 - ORGANISATIONS AND HIERARCHY (weeks 7-8)
Module 3 - NEGOTIATIONS AND CONFLICT RESOLUTIONS (weeks 9-10)
Eventuali Propedeuticità
Attività di Supporto
Modalità Didattiche, Obblighi, Testi di Studio e Modalità di Accertamento
- Modalità didattiche
- Testi di studio
Data la particolare natura del corso, è consigliata la partecipazione attiva degli studenti ai quali verranno fornite precise indicazioni bibliografiche a conclusione del corso. Tali indicazioni saranno pubblicate online sulla pagina del materiale didattico della docente, sul sito della Facoltà, alla fine del corso (maggio 2011)
- Modalità di
accertamento -
Evaluation:
Evaluation of students’ work is based on a number of factors. The structure of evaluation is as follows:
Student presentations 20%
Student participation 30 %
Oral exam 50%
This marking structure is indicative, but final results will be established at the final oral exam.
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
Informazioni Aggiuntive per Studenti Non Frequentanti
- Testi di studio
- Modalità di
accertamento
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
« torna indietro | Ultimo aggiornamento: 13/03/2011 |