Bachelors - three-year undergraduate degree programs, Integrated masters - five-year undergraduate degree programs, Masters - two-year postgraduate degree programs

Students in possession of a secondary school diploma, achieved after at least 12 years’ school education, or an educational qualification awarded abroad by a University or tertiary Institute of further education, may apply for registration within the timescales specified in the Study Prospectus to the relevant Registrar's Office (Segreteria Studenti di Area) in via Saffi nr. 2. The application form (online procedure) must be accompanied by the necessary documentation. See the section "Requirements and documentation" under “Bachelor – three-year under graduate degree programs, Integrated masters - five-year undergraduate degree programs" and "Masters - two-year postgraduate degree programs".

One year postgraduate courses and Lifelong learning programs

Candidates holding an academic qualification which is equivalent in content and duration to the Italian academic qualification required for admission to the selected course – as indicated in the relevant prospectus – can submit their registration application within the timescales published in the individual course prospectuses, to the Advanced Studies Office at: Ufficio Alta Formazione Post Laurea, Università di Urbino Carlo Bo - Palazzo Passionei — Via Valerio, 9 - Tel. +39 0722 304631-2-4-5-6-9 — Fax +39 0722 304637 altaformazione@uniurb.it. The application form (online procedure) must be accompanied by the necessary documentation. See the “Requirements and documentation” section, under “One year postgraduate courses and Lifelong learning programs”.

Individual courses for free movers

Students wishing to attend one or more individual courses or “internships” can register within the timescales specified in the Study Prospectus. Applications must be submitted to the Registrar's Office (Segreterie Studenti) www.uniurb.it/segreterie - attaching the documentation requested. See the “Requirements and documentation” section, under “Individual courses for free movers ”.

The option of online registration is not offered to holders of foreign qualifications.

2018 © Tutti i diritti sono riservati